Ul. Paderewskiego 124A 35-304 Rzeszów, Polska
(+48) 666-111-439
fundacja@zywienioweabc.com.pl

Slow Jogging


SLOW JOGGING?

Czyli trochę informacji o metodzie, która w niebywale szybkim tempie zaczyna podbijać świat!

A zaczęło się od Japonii, w której mieszkał profesor Hiroaki Tanaka. Profesor postanowił, że stworzy taką aktywność fizyczną, którą będą mogli uprawiać wszyscy, od juniora do seniora.

To on wymyślił ten rodzaj biegania, którego prędkość jest mniejsza niż chodzenie. Określany jest również jako „Japoński sposób na długowieczność”.

 „Dla większości z nas sport kojarzy się raczej z potem i wysiłkiem niż z przyjemnością” to słowa H.Tananki.  Dlatego bieganie metodą Slow Joggingu jest zdecydowanie inne.

Do biegania tą metodą nie potrzebujemy nic wyszukanego, nawet specjalnych butów biegowych, wystarczą jedynie buty na płaskiej podeszwie.

Zaleca się biegać 30 minut dziennie, nie musi to być ciągłe 30 min, możemy to rozbić na cały dzień: rano podbiec do pracy, potem na zakupy itp., żeby łącznie uzbierać ten pół godzinny bieg.

Nam jako Fundacji zajmującej się głównie żywieniem i chorobami cywilizacyjnymi sport jest bardzo bliski i propagujemy uprawianie go na każdym kroku.

Zalet uprawiania sportu jest cała masa, ale zalet uprawiania Slow Joggingu jeszcze więcej! Dlatego też w  Fundacji  współpracujemy z  Instruktorem metody Slow Jogging, który prowadzi zarówno indywidualne lekcje jak i przeprowadza treningi grupowe.

Dariusz Kaczor, bo o nim mowa ? sam zaczynał już jakiś czas temu, a jak wiadomo początki zawsze są najtrudniejsze. Sam nie mógł znaleźć dla siebie idealnego zajęcia na rozpoczęcie swojej przygody z treningami, ale kiedyś w internecie natknął się na artykuł na temat Slow Joggingu, a że jest to człowiek, który wprost uwielbia wszystkiego rodzaju nowości to spróbował, przepadł i biega do teraz mając tytuł jedynego Instruktora w województwie Podkarpackim.

Kluczem w bieganiu Slow Joggingiem jest to, co nazywamy Niko Niko. W języku japońskim Niko Niko oznacza „uśmiech". W przeciwieństwie do tradycyjnych treningów, nie  wymaga on koncentracji  i wysiłku, ponieważ Slow Jogging, to po prostu uśmiech ? A powolne bieganie jest również techniką wolną od kontuzji.

Jak już zaczniesz biegać, zwróć uwagę jak to robisz. Slow Jogging polega na stawianiu kroków opierając się na śródstopiu, a nie na pięcie (jak to wielu początkujących robi).

Jest to naturalne i delikatne lądowanie na śródstopiu oraz małe kroki w wysokiej kadencji.

Zobaczysz, że jak raz spróbujesz to zaczniesz biegać regularnie, bo jest to metoda, która Cię nie zmęczy tak jak np. normalne bieganie, a spali tyle samo kalorii ?

Zapraszamy do kontaktu z p. Dariuszem pod numerem telefonu 698-679-706 lub kontaktu mailowego: dariusz@zywienioweabc.com.pl w celu dowiedzenia się więcej o Slow Joggingu, umówienia pierwszej pokazowej lekcji czy cyklu odpłatnych treningów.